nelkeinrwanda.reismee.nl

de eerste indrukken


Ik ben er, ik ben in Rwanda. Het voelt zeer vreemd om dit te schrijven, maar even ter verduidelijking: vreemd heeft hierbij zeker en vast geen negatieve betekenis!
De voorbije week verliep nogal vreemd. Ik ben niet goed in het nemen van afscheid. Dat heb ik dan toch proberen te compenseren door het versturen van e-mails, sms'jes en brieven. Gelukkig is deze zware dobber nu achter de rug en is het enige wat ik nu moet doen genieten van de kans die ik heb om hier een deel van mijn opleiding te mogen doorbrengen! Ik ben ervan overtuigd dat er een aantal boeiende maanden voor me liggen.
Het inchecken en de de hele vliegtuigreis op zich verliep zeer goed. Een klein beetje turbulentie gehad (maar omdat het maar een klein beetje was vond ik dat best tof) en best goede films! Eenmaal uit het vliegtuig voelde ik meteen die warme, maar toch vochtige lucht...spontaan flitsen beelden van Marokko en Ghana door mijn hoofd. Even spontaan verscheen er een glimlach op mijn gezicht.
Het terugvinden van mijn rugzak verliep ook vlot, hij is nog steeds in opperbeste staat...maar nog belangrijk ik heb alles kunnen meenemen. Dat is dus inclusief al die pullen en t-shirten die ik vrijdagavond voor de kindjes erin gepropt heb :-) want bij het inchecken was ik toch even aan het vrezen dat ik me nog snel een tweede koffer ging moeten aanschaffen.
Ondertussen heb ik nog niet zoveel gedaan, ik ben gisteren gaan eten bij Gerrit en heb deze voormiddag mijn rugzak uitgeladen. Het is wel fijn dat ik nu langer op 1 plaats kan blijven! Ik verblijf in het guesthouse van de VVOB, ik wist zelf in het begin niet goed wat ik daarvan moest verwachten. Het guesthouse is dus een gewoon huis, met vier kamers waar men kan verblijven. We hebben een keuken, twee badkamers, een terras en een hond (ik ben er nog een naam voor aan het bedenken). De meeste guesthousers verblijven hier enkele dagen tot twee weken, maar ik ga dus net dat ietsje langer hier vertoeven. Mijn kamer is groter dan mijn kot, en heb een tweepersoonsbed wat wel handig is met dat muggennet enz...
Voor de rest ga ik vanavond nog Kigali ontdekken en genieten van alles. Het is hier ongelofelijk mooi, de natuur is echt waanzinnig mooi, die kleuren zijn zo puur, echt...wauw!
Morgen is het mijn eerste werkdag, ik weet niet goed wat die gaat inhouden. Wat ik wel weet is dat ik morgen Cathy ga zien, dat is mijn begeleidster en daar kijk ik enorm naar uit! Ze kon me dit weekend zelf niet komen halen maar had thuis wel een kaartje en boeken voor me gelegd, wat ik ongelofelijk lief vond. Zulke gebaren laten je ergens echt welkom en thuis voelen, dus ik ben heel benieuwd om ook eens de vrouw achter deze gebaren te zien!
En voor iedereen die zich zorgen maakte rond het aanbod van koffie, ik heb ondertussen al mijn eerste kop binnen, ik ga dus zonder problemen mijn verslaving kunnen onderhouden.
Volgende keer zal ik waarschijnlijk veel meer kunnen vertellen, tot dan!
Liefs,
Nelke

Reacties

Reacties

Greet en Co

Hey Nelketje,

Veel aan je gedacht do en vrij maar toch nog vergeten de tel te nemen om degelijk afscheid te nemen. Ach wat, mei zal er zo terug zijn. GENIET, LEER BIJ en BE SAFE!!!!

Dikke kus van ons 4

Celine

Go Nelke, geniet daar maar goed in Rwanda! De zon, de pracht de natuur, de mensen! zalig gewoon...
& de koffieverslaving inderdaad niet vergeten te onderhouden!

Doet da goed!


xxx

Laura

Nelke !

Dit ziet er al geweldig uit :D Je geeft mij gewoon enorm veel zijn om zelf zo snel mogelijk te vertrekken!!

Ik kijk al uit naar de andere avonturen ;)

Anneleen

Ieps,

Wat een geluk da ge in Rwanda zijt. Hier regent het (WEER). Geniet van de zon en de mensen. Het aanpassen zal zeker vlot verlopen.

Ik wacht op meer verhalen:p

Jess

Lieverd!
Blij dat je goed bent aangekomen!!!!
Heeel veel plezier,
En hou ons op de hoogte!!

Knuffel

Niek

Aha! Oef! Je verslaving kan onderhouden worden!

Leuk om lezen dat je goed bent aangekomen (maar eigenlijk had ik dat al vernomen via msn ;-)). Ik duim mee dat je begeleidster goed meevalt, maar hé kaartjesschrijfsters zijn altijd lief!

Groetjes
Niek

Fien

Nellekeeuuh =D
Zalig dat je een weblog hebt! Ik volg uw verhale op de voet! En ben stiekem n beetje jaloers =D kussels

Britt

Hoi Nelke, super dat je daar in het zonnetje zit te genieten, met koffie bij de hand :)

Geweldig mooie blog, ik overweeg om er toch ook zo eentje aan te maken :) hihi..

Veel succes! We volgen je.. xx

cathy

Dag nelke, jouw blog lijkt me wel leuk. Ook eens fijn mee te beleven vanuit Rwanda hoe jonge mensen hier reageren op hun ervaringen in Rwanda. Ik ben al benieuwd om het volgende epistel te lezen. Hopenlijk valt die Cathy mee, want ik heb gehoord dat die het altijd heel erg druk heeft. lieve groetjes en tot deze namiddag....

Marlies

Je beleeft een avontuur vol mooie momenten, die je nooit zal vergeten. Geniet ervan!!

Ik denk na over de naam van de hond!! hoe ziet hij eruit? Ik verwacht een foto he ;)

koeskoes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!